wtorek, 25 marca 2014

Kule do kąpieli-DIY

Cześć dziewczyny dzisiaj przychodzę do was z luźnym postem dotyczącym robienia kuli do kąpieli w domowym zaciszu.
Jeśli nie możecie znaleźć gotowych w sklepach lub nie pasuje wam ich skład ,zapach czy po prostu szkoda jest wam wydawać pieniędzy na pojedynczą kulę,która zazwyczaj kosztuje około 5 zł i starcza wam tylko na jedno użycie możecie taką kulę przygotować z domowych produktów. Potem możecie użyć jej lub po prostu zapakować w ozdobną folię i podarować na prezent komuś.
Tak wyglądają moje kule,które ostatnio robiłam niestety nie miałam specjalnych foremek ani tez takich foremek do babeczek, postanowiłam sama je uformować palcami.


Co nam będzie potrzebne do zrobienia takich kuli:
100 g sody oczyszczonej

50 g kwasku cytrynowego

25g skrobi ziemniaczanej lub kukurydzanej

20-30g  oleju kokosowego,masła kakaowego lub shea

dodatkowo : susz kwiatków,olejki eteryczne w zależności od upodobań( ja używam olejku eterycznego z magnolii lub lawendy

 Wiem w tym oryginalnym przepisie jest strasznie dużo jeśli chodzi o gramaturę dlatego ja podzieliłam to sobie na pół.Niektórzy dodają jeszcze 25 g mleka w proszku,ale ja ostatnio go nie miałam i mi też wyszły,choć mleko odżywia skórę.
I z tych połówkowych proporcji wyszły mi kule.

Sodę, kwasek i skrobię zależy wymieszać z olejem w moim przypadku olej kokosowy i jeśli go używamy należy go rozpuścić w wodzie ,żeby był płynny.I w zależności od upodobań używam kilka kropli olejków i/lub susz kwiatów i ziół. Mieszankę  wkładamy do foremek specjalnych lub takich do muffinek, ja formuje je ręcznie. Masę odstawiamy na noc do wyschnięcia najlepiej do lodówki. I teraz wystarczy już tylko ładnie zapakować.

A może wy polecicie jakiś fajny produkt,który można zrobić samemu w domu?

1 komentarz:

  1. Bardzo fajny przepis! Precyzyjnie podane skladniki. Pochwalam!

    OdpowiedzUsuń